Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2017 13:44 - ЗАЩО БЪЛГАРИЙО
Автор: stih4ehubav Категория: Поезия   
Прочетен: 6235 Коментари: 4 Гласове:
-5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 ЗАЩО  БЪЛГАРИЙО

 

Защо Българийо на хановете страшни,

на знатните царе Борис и Симеон –

чада прокуждаш в градове по друми прашни

на запад, жалостно да дирят хляб, подслон?

Дали на Добруджа не им харесва хлябът,

или им Мелнишкото вино веч горчи?

Дали от топлото крило на Странджа бягат,

или не пее Стара планина - мълчи!

Дали Загорски златен слънчоглед не зрее –

пресъхна ли Марица с Рилските води?

Орфеевата майчица Родопа ли не пее,

или морето Черно страсти не роди?

Аз зная, че в сърцето си те носят цяла –

замръкват и осъмват само с твоя лик...

Най-новите ти властници, със маска бяла

подвластни за пари, прогониха без вик!

Обезлюдиха грозно ни селата китни –

земята родна ти продават за пари...

В стремежи користни дълбоко ненаситни –

учителите си надминаха дори!

И все за Теб Българийо говорят –

 на твоето добро във името били...

Юдейски се кълнат, проливат сълзи, спорят –

дори и Господ Бог зоват да ги смили!

Днес разделението взема връх съдбовен,

едни в разкош пируват – край кофи други в смрад...

Нима Българийо не палиш дух бунтовен –

сълзите мъченишки не раждат водопад?

 

Не си разпъвана ти векове Родино,

да си слуга безгласна  на такъв закон!

Отново Дунав бял Радецки ще премине

и на Кубрат ще връчи стария канон!

 

Стоян МИХАЙЛОВ

 

 

 




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. redabys - ЧУкай ме, Чу!
24.11.2017 19:21
ЧУкай ме, Чу!
цитирай
2. anonimapokrifoff - Станков е некадърен и луд графоман.
24.11.2017 20:10
Станков е некадърен и луд графоман.
цитирай
3. анонимен - Хахаха, оня тъп предатор, който ме ...
24.11.2017 22:12
Хахаха, оня тъп предатор, който ме нарича варненски чекиджия, може да си ръфне отзад!
Напомпах се пак и съм на първа!

Чу
цитирай
4. favn55 - Чукай ме, Чу!
24.11.2017 22:21
Чукай ме, Чу!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stih4ehubav
Категория: Изкуство
Прочетен: 447385
Постинги: 444
Коментари: 67
Гласове: 370