Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.01.2016 21:39 - Александър Невзоров: Великата руска култура и душа никога не са съществували
Автор: josarian Категория: Политика   
Прочетен: 1733 Коментари: 5 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 image

Александър Невзоров

Още по темата image Нова тв на прокурор за филма за Ескобар 2016-01-11 20:42:18 image Руски удар по затвор на "Ал Кайда" погуби 39 души в Сирия 2016-01-09 16:17:56 image Първата жена журналистка екзекутира ИД в Рака 2016-01-05 18:58:08 Руснаците се чувстват щастливи, само когато бомбардират някого, казва известният журналист и режисьор пред „Аргументи и факти“

Нужно ни е да се гордеем с нещо. А с какво? Не сме посторили големия андронен колайдер, Марс не сме покорили. Остава най-примитивното-да се гордеем с митична сила. Всичко това би могло да изглежда и като нещо весело, но, за съжаление, това е прекият път към кандилото, цървулите и други антисанитарни подробности. Жалко за тези, които не го разбират. А що се отнася до мнозинството, то, повярвайте ми, те са способни да променят политическите си, а и всякакви визгледи, на диаметрално противоположните за 15 часа. Ние знаем до каква степен е покорна и склонна на компромиси тази маса.

- Защо тогава образовани хора, т.н. творческа интелигенция непрекъснато цитират мнението на мнозинството. Демек, не може толкова хора да бъркат...

- Мнозинството винаги се заблуждава-това е математически закон. Грубо казано, колкото повече числа, толкова по-голяма е вероятността за грешка и то съдбоносна, драматична грешка. При това, тези условни 89,9% от населението винаги си затрайват, когато стане време да действат, да носят отговорност. Залози може да се правят само на индивидуалисти на тези, които вървят срещу течението.

- Но защо хората имат толкова силна потребност от илюзии? Защо не могат без тях?

- Ами, напълно могат. Но просто трябва да разбираме, че когато говорим за илюзии, без значение какви, говорим за хора, които не искат на мислят самостоятелно. В този смисъл религията е много удобен вариант. Но ако говорим за нашето общество, то истински християни в Русия има много малко. Религията все пак предполага наличието на определени действия, които ние не виждаме днес. Да потрошат изложба могат, но да нахранят със себе си хищниците на арената-не, това –не. Могат да хвърлят яйца по другите, но да спят прави в продължение на 40 години, както са правили християнските отшелници, със сигурност няма да го направят.

- Ако разглеждаме човечеството като вид, а руската нация като подвид, можем ли да говорим за някакви изключителни особености на този подвид.

- Не съществуват никакви подвидове! Можем единствено да говорим само за някои географски особености на една или друга група от типа на цвят на кожата или на очите. Националността не е кръвна група. Това са само социално-културни различия, особености на възпитанието на конкретния индивид. И изобщо, тези разговори за националността са пълно бълнуване!

- Но на нас от училище ни разказват за особената руска душа, за националните връзки...

- Е, аз не отговарям за това, което разказват в училище. А ако искате да говорим за великата руска култура, то трябва честно да признаем, че тя никога не е съществувала. Всичко, което имаме е производно на западната цивилизация. Даже матрьошките са измислени в Япония и са донесени в Русия едва в края на XIX век. Огледайте се около себе си! Виждате ли нещо исконно руско?

- Литература, например.

- В „Евгений Онегин“ на Пушкин, руското е не повече отколкото в автомобил с американска марка, но произведена във Всеволжск.

Я си спомнете:

По руски много слаба беше —

списанията не четеше

и бъркаше се всеки миг

на своя матерен език,

та пишеше тя по фрзнцузки.

И до сега — не съм суров —

не може дамската любов

да се предава в нас по руски;

езикът ни прекрасен уж,

за проза пощенска е чужд“*

Римата, формата на поетичен роман, както и всякакви други литературни, музикални, живописни и други форми – всичко това е привнесено, грубо казано-лицензионно. Всичко криво-ляво национално, руско е било захвърлено като боклук при прехода от XVII в XVIII век. Петър I решил, че с това не може да се отиде в цивилизацията, не трябва да се показва на света.

- Чакайте, ами великият, могъщият руски език?

- Е какво му е великото и могъщото?! Руският език е франко-полско-англо-латинско-тюркска смесица. Да, в резултат се е получило нещо, но трябва честно да признаем, че в него няма нищо уникално. Прочетете, поразучете какъв е бил руският език до времената на Петър. Руското дворянство след войната от 1812 година** е говорело на френски не защото не са били патриоти. Просто на руски е било невъзможно да се изразиш. Не е имало обозначения за повечето понятия и явления.

- Вие говорите провокационно, твърде непопулярни неща. Как така още не са Ви забранили?

- Защото мнозинството не мисли и не е съгласно с мен. Тоест, това, което говоря е интересно само на инакомислещите. А на средно статистическия руснак, който се дере: „крименаш!“ съм му напълно безразличен. Нямам никакво влияние над него, така че няма и особен смисъл да ме забраняват.

*А. С. Пушкин. Евгений Онеги, превод Николай Хрелков

** Войната на Наполеон срещу Русия, наричана също „Отечествена война“

Превод: Faktor.bg




Гласувай:
6



1. slavimirgenchev1953 - Славиози
13.01.2016 02:31
- Какво има на дъното на руската душа?
- Тапи и гилзи!
цитирай
2. batogo - !!!:))) Поздравления за постинга!
13.01.2016 08:29
Най сетне един почтен руснак, който аргументирано да каже истината за червеният балон, наречен Русия...
цитирай
3. mamkamu - !
13.01.2016 18:49
Всъщност Александър Невзоров си противоречи. Точно самото съществуване в Русия на хора, като него, опровергава думите му, че руската култура никога не е съществувала. Съществува!
цитирай
4. анонимен - Всъщност Александър Невзоров си ...
13.01.2016 20:43
mamkamu написа:
Всъщност Александър Невзоров си противоречи. Точно самото съществуване в Русия на хора, като него, опровергава думите му, че руската култура никога не е съществувала. Съществува!

Съгласна съм с Юри. Мога да посоча още такива примери.
цитирай
5. josarian - Това, естестевно, е провокация на Юри Невзоров.
14.01.2016 09:12
angpiskova написа:
mamkamu написа:
Всъщност Александър Невзоров си противоречи. Точно самото съществуване в Русия на хора, като него, опровергава думите му, че руската култура никога не е съществувала. Съществува!

Съгласна съм с Юри. Мога да посоча още такива примери.


Руската култура същуствува. Съществува, въпреки непрестанните опити на червените орки да я унищожат. В момента в Русия се горят книги, страната се фашизира от путинските орки. Рекцията на Невзоров цели да разбуди поне част от заразените мозъци.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: josarian
Категория: Политика
Прочетен: 3639340
Постинги: 1550
Коментари: 4966
Гласове: 4819
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930