Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2018 17:43 - След декларацията на жаблянов , още повече заобичах комунистите
Автор: schumpov Категория: Политика   
Прочетен: 1535 Коментари: 2 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   Лятото беше минало бързо. Мама ни приготвяше с брат ми за първия учебен ден, той щеше да бъде във второ отделение , а аз в четвърто. За нега нямаше проблем, той износвоше моите дрехи, но аз бях пораснал на височина доста. Палтенцето, което ми бяха ушили за първо отделение, въпреки че по стар обичай за тогава ми беше и дълго и широко, сега ми беше омаляло съвсем, ръкавите му се бяха вдигнали на една педя над китките ми. То , палтенцето отиваше за доизносване от брат ми. За мене мама беше извадила чисто нова риза. Всички ме увещаваха, колко ризата била хубава и колко щяла да ми отива. Ризата беше даровна на тате за кумуване. В онези години почти всички промишлени стоки бяха с купон. Бяхме стари кумове на Кавръците, те бяха четирима братя. Предпоследният, като бивш партизанин, се отказа от кумуванито на тате. На него му кумува най-голямата сестра на тате, тя беше станала снаха в комунистическо семейство, свекърва й беше сестра на Георги Ликин, командира на "Антоон Ивановци", онзи с брадвата. Та Кавръците бяха подарили тази риза на тате, но тя му беше съвсем не по мярка, коквото намерили това подарили. С плач облякох ризата. Както беше върху мене , от двете страни направиха по една баста на раменете, пасле повдигнаха ръкавите с прегъвка над лакътя, накрая запретнаха маншетите и ако на се виждаха пришиванията , ризата почти ми прилегна. За връхна дреха ми облякоха една чисто нова жилетка, мама имаше плетачна машина, донасяха й за плетене и от съседните села. По-късно разбрах, за жилетката, че освен че е чужда но и че е дамска. Хванах брат ми за ръка и отидохме на училище. Тогава имаше много деца, всички класове бяха с по две паралелки. Строиха ни по класове в колона по двама. Аз бях най-висок и застанах най-отпред. Двете класни, млади местни учителки, се движеха заедно между класовете и оглеждаха учениците. Минаха и по край мене. Подминаха ме, но изведнъж, Николинка класната на другата паралелка се върна, втренчи се в мене , хвана ме за яката на ризата, издърпа ме напред, обърна се към мойта класна и изсъска: - Още носят фашистски ризи. Пусна ме с погнуса, а аз побягнах към дома. Брат ми ме настигна, хвана ме за ръка и се прибрахме. Такъв беше този първи учебен ден, за мен , за брат ми и за цялото ни семейство.
    Николинка Кунчева беше съпруга на Ненчо Кунчев, тай беше също начален учител. Много години по-късно разбрах, че той като комендант на селото веднага след 9, 9, 44та, организира убийството на девет души, между който четирима учители, без съд и присъда. Нито тя , нито той са имали педагогическо образование, но Партията ги беше назначила за учители. По някакъв начин жаблянов много прилича на учителя човеколюбец кунчев, почти съм сигурен, че  жаблянка ще прилича на николинка. Обичам ги комунистите, никога не ги намразих толкова, че да утрепя някой от тях.



Гласувай:
9



1. 1997 - " Много години по-късно разбрах, че ..."
16.02.2018 19:21
Наистина, историята не е събрани факти, а събрани интерпретации за факти. Чудно защо съвременниците, дори в тесен кръг, са игнорирали такива важни за бъдещето събития?
Да си призная, и тъщата се кълнеше във вярност на БКП, после на СДС, после на НДСВ, после на Атака... хора...
цитирай
2. schumpov - Другарю "Дум- дума-джия&...
16.02.2018 22:18
Другарю "Дум- дума-джия", хара разни, някои се променят, освен платените комунисти. Всъщност , да не би тъща ти да се казва корни.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: schumpov
Категория: Политика
Прочетен: 133623
Постинги: 36
Коментари: 110
Гласове: 3111
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031